onsdag 7 juli 2010

Bra presenter med ekologiskt tänk


Jag är egentligen inget fan av att ge bort en massa presenter i tid och otid. Men för ett tag sedan fick jag upp ögonen för produkter som tillverkats med ekologiska metoder. Det innebär att hela kedjan i tillverkningen, från odling av till exempel bomull och trä, till transport av färdig produkt till butik har setts över för att ge minsta möjliga miljöpåverkan.
Med det i åtanke kan jag tycka att vanliga förbrukningsvaror såsom tvål och hudvårdsprodukter kan vara ganska bra presenter, med en liten liten baktanke. Eller omtanke!

Ekologiska presenter kan du hitta om du besöker Sentakus webshop. Här hittar du en mängd ekologiska produkter som lämpar sig att ge bort som present till någon annan såväl som till dig själv. Som en extra service erbjuder Sentaku dig att skicka din ekologiska present direkt till mottagaren helt utan extra kostnad Detta gör att jag definitivt kommer att beställa min nästa present hos Sentaku!

Läs också en intressant blogg om bland annat ekologiska produkter och rättvis handel.

Inga kommentarer:

 
Blogglista.se
Bloggtoppen.se